RIEMSOORD

In de afgelopen jaren zijn veel oude gebruiksvoorwerpen aan de Historische Vereniging Appelscha e.o. geschonken. We hebben nu verschillende verzamelingen in de Hoolten Klinte. Hier zijn wij heel blij mee, maar op een gegeven moment kom je ruimte tekort, vandaar dat we in 2017 ook zeer ingenomen waren met het aanbod van de directie van attractiepark Duinen Zathe om een deel van het hoofdgebouw als expositieruimte in te richten. Eind 2018 kwam er een eind aan deze situatie i.v.m. uitbreiding van hun entertainment activiteiten. Direct zijn enkele bestuursleden op zoek gegaan naar een vervangende ruimte. Een van de opties was Riemsoord, dit bleek een schot in de roos. Na een oriënterend gesprek bleek al snel dat hier ruimte èn belangstelling was voor onze voorwerpen. De HVA waardeert het bijzonder dat we een deel van onze verzameling in Riemsoord mogen tentoonstellen. Op deze manier kan onze verzameling aan een groter publiek worden getoond. Van tijd tot tijd zullen de verzamelingen worden gewisseld.

Eind maart 2019 hebben enkele HVA vrijwilligers verschillende vitrinekasten en voorwerpen verhuisd van de Hoolten Klinte naar openbare ruimtes in Riemsoord.

Riemsoord is een modern multifunctioneel woonzorgcentrum, waar onder meer huisvesting, verzorging, verpleging, welzijn en begeleiding aan alleenstaanden en echtparen wordt aangeboden. Het woonzorgcentrum neemt een belangrijke plaats in Appelscha in en is een plek waar veel ontmoetingen plaatsvinden.

Bent u nieuwsgierig geworden, kom dan eens kijken, misschien komt u ook nog een bekende tegen en kunt u met hem/haar een praatje maken.

Onderstaande foto's van Harry Lasker geven alvast een indruk.